Мабіла Мабіла.Маркет Мабіла.Медіа Мабіла.Форум Мабіла.Софт Мабіла.Енциклопедія Мабіла.MMS Мабіла.Пошта
Мабіла.Медіа
Четвер, 19 вересня 2019 Русскоязычная версия |  Україномовна версія 

Мабіла.Медіа / Статті / VIP-інтерв'ю / Василь Лацанич («МТС-Україна»): «Не треба бути найбільшим, важливо бути найпершим»

Новини


Статті


Програмне забезпечення
Дослідження
Техноманія
Цифрові фото-відеокамери
Аналітика
Репортажі
VIP-інтерв'ю
Колонка редактора

Огляди


Експорт
RSS
Підписка на новини
Підписка на новини
Add to Google
Лютий, 2008 р.
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
        01 02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29    

Василь Лацанич («МТС-Україна»): «Не треба бути найбільшим, важливо бути найпершим»

Этот материал на русском языке
Коментарі 23.02.2008

Продовження бесіди представників «МТС» з журналістами, першу частину інтерв'ю Ви можете прочитати тут

У рамках Mobile World Congress, компанія «МТС» була номінована на нагороду GSMA за свій WAP-портал. Після виставки представники «МТС» поділилися з журналістами враженнями від події, результатами проведеної роботи й планами на майбутнє. Сьогодні вашій увазі ми пропонуємо другу частину бесіди журналістів з Василем Лацаничем — директором з маркетингу «МТС-Україна» і Михайлом Герчуком — директором з маркетингу оператора «МТС». Запитання ставив Сергій Бецура — представник сайту Мабіла.

mabila_small.jpgС.Бецура: Чи означають всі попередні міркування про WiMAX, що у свого часу компанія «МТС» в Україні буде цікавитися цим напрямком розвитку?

mts_logo_sm.jpgВ.Лацанич: Питання в тім, що вільних ліцензій в ефективній частоті на сьогодні в Україні немає. Ефективні частоти для WiMAX — це 2.2 Мгц, 2.4 Мгц й 3,2 Мгц. В Україні є вільні частоти тільки на 5,2 Мгц, 5,7 Мгц — це не ефективна частота для побудови користувальницької системи.

mabila_small.jpgС.Бецура: А ким зайняті необхідні частоти?

mts_logo_sm.jpgВ. Лацанич: Різними компаніями, з яких працює лише одна – це Alternet. Всі інші просто не працюють. І поки ще в них ніхто не відібрав ліцензію за некоректне використання частот. За умовами ліцензування — якщо ви не побудували мережу протягом певного часу, то ліцензія забирається й виставляється на повторні торги.

mabila_small.jpgС.Бецура: Проте існують різні шляхи досягнення подібної мети, у тому числі й придбання компаній, чи цікавлять компанію «МТС» подібні варіанти?

mts_logo_sm.jpgВ.Лацанич: WiMAX нас, безумовно, цікавить. Питання полягає в тому, які частоти для WiMAX будуть найкращими й за яку суму їх можна буде придбати.

mts_logo_sm.jpgМ.Герчук: Хочу додати, що компанія «МТС» орієнтується, у першу чергу, на потреби клієнта. Спочатку ми дивимося, чого потребує клієнт, а потім думаємо, яка технологія може ці потреби задовольнити. Наше кредо — ніколи не говори ніколи. Ситуація може змінитися, технології змінюються.

mts_logo_sm.jpgВ.Лацанич:На EDGE пішов не один рік, тільки сьогодні ми можемо сказати, що EDGEми покрили на 100% в Україні. Запитали б мене років три тому, чи варто робити 100% мережі EDGE-enable, то я б сильно сумнівався. Тоді був не час, а зараз — час. У нас розширення EDGE — результат тривалого й безпросвітного очікування ліцензії на UMTS.

mabila_small.jpgС.Бецура: А в чім причина такої тривалої затримки видачі ліцензії?

mts_logo_sm.jpgВ.Лацанич:Думаю, це питання краще задати НКРЗ й «Укртелекому». Чому дотепер ресурс, у тому числі й ресурс одержання грошей для держави, простоює. Може, вони вам дадуть відповідь. НКРЗ не працює — от вам уже й половина відповіді. Уряд змінюється. Думаю, Юлія Володимирівна пам'ятає, що ліцензію «Укртелекому» на UMTS видавав її уряд.

mabila_small.jpgС.Бецура:Було б цікаво довідатися про результати ребрендингу.

mts_logo_sm.jpgВ.Лацанич: Я б сказав, що «МТС» провела один із найбільш вдалих ребрендингов як на території України, так і на території Росії. А результати підбивати поки що рано. Поки хочеться додати такі окремі моменти, як, наприклад, підходила до мені дівчина, що не дуже давно пішла з Білайну в Москві і яка відгравала дуже активну роль у ребрендингу Билайну. У свій час їх ребрендинг вважався дуже складним, масованим й успішним. Вона підійшла до мене й сказала: «Ви знаєте, коли я побачила ребрендинг «МТС» в Україні, я зрозуміла, як багато помилок ми зробили в Росії. Як багато ми зробили не так, пізно, дорого й ін.». Тому, якщо говорити про технологічну частину ребрендингу, то складно собі уявити ребрендинг, що стосується 20 млн. абонентів, 45 тис. торговельних пунктів, уявіть тільки собі ці цифри. І це все закінчилося фактично за два — два з половиною місяці. За коштами це був бюджет, що був вписаний у природний маркетинговий бюджет компанії. Додатково на ребрендинг було витрачено кілька сотень тисяч доларів, які пішли на переустаткування магазинів, меблі іншого кольору, фарбування стін і дрібні ремонти. Ніяких додаткових рекламних матеріалів і маркетингових акцій не було. І це притім, що в цей момент наші російські колеги вирішили «освіжити» бренд. І, скажемо, бренд, з якого ми почали ребрендинг — це зовсім не той бренд, яким ми закінчили ребрендинг. І багато речей, які ми готували до ребрендингу, довелося змінити. І ми не брали додаткових людей для проведення цих робіт. Тому питання ребрендингу — це питання вдалого й дуже складного процесу. А якщо ви запитаєте, як до цього абоненти ставляться — так скажіть, нас перестали любити за ребрендинг? Те, чого деякою мірою ми побоювалися, що буде асоціація з російським брендом — не відбулося. По-перше, UMC купила компанія, що стоїть на нью-йоркській фондовій біржі й у якої є засновники, напевно, у ста країнах, у тому числі й у Росії. І ця компанія, за структурою засновницького складу, чистіша й прозоріша, ніж більшість тих, які зараз ведуть засновницькі війни.

mabila_small.jpgС.Бецура: Але, все-таки, коли «МТС» купила UMC, про це знало досить вузьке коло абонентів, допустимо 10%. Глобально, користувачеві однаково, хто є основним інвестором, поки це український зв'язок і перший український мобільний оператор — до цього всі звикли. Коли ви зробили ребрендинг, ви на всю країну заявили про те, що вас купили росіяни.

mts_logo_sm.jpgВ.Лацанич: Нас купила міжнародна компанія, що розміщена на нью-йоркській фондовій біржі й котра присутня в 6-ти країнах. І засновником цієї компанії може стати кожен з вас, ви можете купити її акції на фондовій біржі. Що стосується ребрендингу як такого, у кожної компанії є якісь цінності. Нашою основною цінністю було звання першого українського оператора, воно було актуальним протягом 10-ти років. Зараз цією першістю абонента вже не привабиш, а от сказати, що ми найбільший міжнародний оператор, що працює в Україні, по-справжньому міжнародний оператор, можна. Навіть той же Beeline, у якого є кілька країн – він не зрівняється з експансією за країнами з «МТС». Про «Київстар» – окрема розмова. Він, нібито, є частиною Telenor, а в той же час там самі знаєте яка історія. Тому ми – єдиний оператор, що працює на тих стандартах і з тими підходами, з якими працює Vodafone, Orange, О2, T-Mobile. Я намагаюся пояснити, що є складові, які притягнуті за вуха на тлі української ситуації, що розвивається, а є нормальна комерційна бізнес-основа. Я згадав нашу вчорашню розмову, перед зустріччю з компанією Research In Motion (RIM), компанія, що є власником бренду й розробки BlackBerry. Ми подумали, чому ми прийшли до них у павільйон, а не вони прийшли до нас для переговорів? Адже, по-перше, є таке правило – постачальник приходить до покупця, а по-друге, менший ходить до більшого. Ми подумали – адже насправді, в «МТС» 85 млн. абонентів, в BlackBerry — 12 млн. абонентів, ARPU в «МТС» – 15 у.о., в BlackBerry – 12 у.о., revenue – відповідно, помножте 12 на 12 млн. й 15 на 85 млн. – незрівнянні цифри. Але BlackBerry – це канадська компанія, що раніше вийшла на біржу й стала світовою компанією, і тому їх бренд дає їм можливість, по-перше – цінуватися на біржі, у них набагато вища оцінка, ніж в «МТС» по біржі, а по-друге, змушує нас іти до них, а не навпаки.

mts_logo_sm.jpgМ.Герчук: Але нам є, чим пишатися, за кількістю абонентів, ми — оператор номер 7 у світі. Недавно ми прикидали вартість нашого бренду — бренду «МТС» по всіх країнах. Вийшло в межах 6-7 млрд. у.о., що істотно перевищує багато які бренди, що в усіх на слуху і які всі добре знають. Так що ці 2 факти — номер сім за числом абонентів і те, що наша компанія входить у кращі 200 брендів світу, змушують нас пишатися. За нашою стратегією, наша основна зона інтересів — це, звичайно, країни СНД. Але ми дивимося й на інші країни теж, і, якщо з'явиться цікава можливість, ми обов'язково нею скористаємося. Причина, з якої ми це робимо, полягає в тім, що якщо подивитися на наші 6 країн, серед яких: Росія, Україна й Білорусь — країни із чисто слов'янським менталітетом і із проникненням мобільного зв'язку 120%. І Туркменістан, Узбекистан, із проникненням 20%, а місцями навіть і 8%. Але, не треба забувати, що «МТС» уже була «МТС» ще тоді, коли проникнення в Росії складало 20%. Тому в нас є досвід прискорення росту й лідерства в країнах як з високим проникненням, так і з низьким проникненням мобільного зв'язку. Що ми не збираємося робити — так це входити в країни із уже насиченим мобільним ринком, такі як, наприклад, Швейцарія або Німеччина.

mabila_small.jpgС.Бецура:Давайте повернемося до ребрендингу. Як зміни позначилися на продажах?

mts_logo_sm.jpgВ.Лацанич:У позитивну сторону. Не будемо приховувати, результати минулого року — це складні результати для компанії. Але якщо порівнювати першу половину року й другу половину року, то можна сказати, що перша половина — це вся глибина складності ситуації UMC, друга половина року — це вихід із кризи й, між нами кажучи, дуже успішне закінчення року. Воно поки не аудійоване, і ми не можемо про це заявляти, але ми вам говоримо не про цифри, а про відчуття.

mabila_small.jpgС.Бецура: А зміна керівництва «МТС»?

mts_logo_sm.jpgВ.Лацанич: Коли Павло Павловський прийшов до України, деякі прозорливі журналісти сказали, що він – майстер ребрендингу, який робив ребрендинг в Узбекистані, Туркменістані, Бєларусі, приїхав до Україну, щоб провести ребрендинг.

mts_logo_sm.jpgМ.Герчук: Ребрендинг звичайно вимірюється тим, який відсоток населення знає про новий бренд, і як ставляться до нового бренду. Через 3 місяці після початку ребрендингу, більше 70% жителів України згадували компанію «МТС» без підказки. Другий момент — рекламна пізнаваність — якщо ми порівняємо пізнаваність компанії «МТС» й пізнаваність компанії UMC, те «МТС» просто на голову вище. Рекламні кампанії, які були в ефірі в листопаді-грудні, давали прекрасні результати не тільки в порівнянні з українськими мобільними кампаніями, а й порівняно з мобільними кампаніями по всій зоні присутності «МТС». Я моніторю всі кампанії мобільних операторів у шести країнах присутності «МТС». Кампанії «МТС-Україна» були однозначно краще всіх.

mts_logo_sm.jpgВ.Лацанич: Ми не припускали, що до кінця 2007 року 100% будуть знати, що «МТС» – це найбільший в СНД й один із найбільших в Україні мобільних операторів. У нас були певні цілі — такий-то відсоток на четвертий квартал, такий-то на перший. Отож наприкінці 2007 року ми виконали показники другого кварталу 2008 року. Давайте курчат порахуємо по осені й подивимося через якийсь час на комплексне сприйняття й на відгуки людей про компанії, про її послуги й імідж. Був період, коли в «Київстару» якість зв'язку була краща, і швидше розвивалося покриття. Переважно це відбулося внаслідок того, що підрядників, які вміють будувати базові станції й роблять це грамотно і якісно, в Україні мало. Зрозуміло, що підрядники й у нас, і в «Київстару» – одні й ті ж. У певний момент «Київстару» вдалося домовитися з підрядниками так, що на нас у них не вистачило ресурсів. І підрядники побудували «Київстару» мережу набагато швидше й ефективніше, ніж нам. Зараз наші мережі за покриттям практично абсолютно рівні, за якістю, згідно з тими даними, які я бачу, у нас якість краща, ніж в «Київстару» – в середньому по Україні й у більшості великих міст. Я думаю, що це пройдений етап, з якого ми отримали уроки і який, певним чином, дійсно вплинув на те, що зараз в «Київстару» більше абонентів, ніж у нас. Так, дійсно, це вплинуло на імідж. Зараз технічний бук в минулому й імідж, ми сподіваємося, виправиться, тому що люди побачать реальну якість, що ми надаємо. Операторові Life:), відносно невелике й відносно низької якості покриття не перешкодило добре розгорнутися. Значить і нам це не перешкодить. Цей ринок ділиться на стільки операторів, скільки готові на ньому серйозно працювати.

mabila_small.jpgС.Бецура: Хто з українських операторів претендує на роль третього, на вашу думку?

mts_logo_sm.jpgВ.Лацанич: Ну, по-моєму, тут немає сумнівів – Life:). Питання в серйозності підходу до ринку й готовності на ньому працювати. Справа адже не в тім, у кого червоний бренд, у кого смугастий. Справа в тім, хто як підійшов до проблеми. Хто більш серйозно поставився, хто більш об'ємно інвестує, й у кого послідовніша маркетингова й продажна політика.

mabila_small.jpgС.Бецура: «Екотел» ви вважаєте вдалим проектом?

mts_logo_sm.jpgВ.Лацанич:«Екотел» робить свою справа. «Екотел» — це конкурент для ринку третього-четвертого оператора. Якщо говорити про конкуренцію, от вам дуже цікаве спостереження: який оператор першим запустив контрактне підключення в мобільному зв'язку в Україні, якщо говорити від GSM? Який оператор першим запустив pre-paid сервіс? Найпершим запустив UNI «Голден-Телеком», тому що в них була маленька база, і їм простіше було зробити лімітацію. У нас же база була більша, і лімітація зайняла більше часу. Pre-paid у той час був новинкою навіть у Європі. Запустили UMC й, через якийсь час, «Київстар». Який оператор першим запустив молодіжний бренд і хто за ним пішов? Який оператор першим запустив бренд для стримування конкуренції й демпінгу третього-четвертого оператора? «Екотел». А хто пішов за ним, досить швидко? Я хочу сказати, що є певна історична правда — хто починав практично всі речі на цьому ринку. Можна хвалитися якимись дріб'язками, зробленими трохи швидше, ніж інші, в основному завдяки певним технологічним можливостям, які все ж таки хоч і схожі, але різні в операторів. Але за такими концептуальними речами можна судити про те, хто більш відкрито мислить. Змінювалися генеральні директори, змінювалися маркетингові, продажні й технічні складові, але в компанії було завдання — бути першими, якщо не в цифрах, то в ідеології, ідеях і показувати всім, як треба працювати. «Київстар» швидше переорієнтувався на низькодохідну базу досить широкого вжитку. Ми від цього відстали. У якийсь момент ми просто раділи своїй дуже якісній корпоративній базі й достатній кількості абонентів. Ми дотепер є лідером в контрактних підключеннях, ми одержуємо більше ARPU. А вони пішли за ринком, на якому зараз відбувається основна гра — це ринок, так би мовити, низькомаржинального й низкодохідного підключення. Ми просто пізніше до цього ринку прийшли. Але, бачите, в Apple менше комп'ютерів, ніж в Microsoft, але, все-таки, кожен, або майже кожен користувач комп'ютера Microsoft хотів би мати комп'ютер Apple — от це і є ознака якості. Звичайно ж, там розрив набагато більший, в одного — 90% ринку, у іншого — 5 % ринку, але ідеологія схожа. Apple придумала iPod, Apple зробила iPhone, Apple зробила комп'ютери, якщо говорити про останній MacBook Air, iMac — це божевільні комп'ютери. Повірте, і Microsoft, і IBM — вони облизуються, тому що Apple — лідер інновацій, лідер моди. Не треба бути найбільшим, важливо бути найпершим.

Тему конфлікту «МТС-Україна» з оператором телекомунікаційних послуг «Голден Телекому» про ставки на інтерконнект, яка все ще не вичерпалася, Василь Лацанич прокоментував таким чином:

mts_logo_sm.jpgВ.Лацанич:Є оператори набагато менші «Голден Телекому». Я розглядаю ринок операторського доступу не тільки серед GSM-операторів. В Україні 20-ка серйозних операторів — Датагруп, Оптима, Фарлеп і багато інших, серед них половина — менше «Голден Телекому». Розумієте, є єдина політика, що на сьогоднішній день повністю виправдала своє існування. Ми мовчали довго, ми спокійно до цього ставилися, не виступали з якимись заявами, ми сподівалися, що вони зберуть свій PR і все стане на свої місця. Але потім почалися якісь дивні звернення до судів, у НКРЗ. НКРЗ, до речі, висловила свою позицію, як регулятор. Вони не захотіли цим займатися, вони не вважають, що є необхідність займатися одним випадком, коли весь ринок згоден із цією ситуацією й всі договори підписані. А займатися одним гравцем, який в одному конкретному випадку вважає, що в нього особливе становище — не зовсім коректно. Суди України — це окрема розмова. На сьогоднішній день, жоден із судів, ніяких інших рішень, крім забезпечувальних, не виніс. Якщо договір закінчується — значить домовляйтеся заново. Мене більше хвилює інше питання. Чому наші абоненти не можуть додзвонитися на «Голден Телеком»? Доступ абонентів «Голден Телекому» до нас відкритий, наш доступ на «Голден Телеком» — закритий. Ми пересилаємо трафік на ГТ із відкритим «а-номером», який ГТ відловлює і вимикає, навіть якщо він іде через третіх операторів. Ринок операторів в Україні досить прозорий. У багатьох з них, з тих чи інших причин, немає прямого з нами договору. І що відбувається: в операторів є договір, наприклад, з «Укртелекомом», вони посилають трафік «Укртелекому», що накручує свої «пів-копійки» і посилає трафік на нас. За тією ж схемою — у нас є договір з якимись третіми компаніями, у яких, у свою чергу, є договір з «Голден Телекомом». Ми посилаємо трафік з відкритим «а-номером» на мережу цих третіх компаній, що, за всіма законами, відповідно до договору, відсилають наш трафік з відкритим «а-номером» на «Голден Телеком», а «Голден Телеком» його рубає й він приходить із закритим номером. Нам доводиться, ледве не із-за кордону телефонувати. Підчас дзвінка з-за кордону неможливе приховання номера. «Голден Телеком» намагається взяти в заручники наших абонентів, вони знають, що для нас болючіше за все — це коли абонент не може дотелефонуватися. І таким чином вони намагаються впливати на ухвалення рішення про те, що б ми для них зробили преференцію.

Ну що ж, дякуємо Василеві Лацаничу й Михайлові Герчуку за захоплюючу бесіду й побажаємо компанії «МТС-Україна» успіхів у подальших починаннях, за якими редакція Мабіли, у свою чергу, зобов'язується стежити. І вже в найближчому майбутньому в читачів Мабіли з'явиться чудова можливість прочитати огляд про WAP-портали українських мобільних операторів, у якому також буде приділено увагу й WAP порталу «МТС», за який, як уже було сказано вище, компанія «МТС» і була номінована на нагороду GSMA.

Мабіла.Досьє

Василь Лацанич, директор з маркетингу

 Василь Лацанич прийшов до UMC (нині «МТС-Україна») з рекламного агентства All Motion, де обіймав посаду директора з обслуговуванню клієнтів і стратегії. Вже через шість місяців його роботи агентство All Motion посіло третє місце в національному рейтингу рекламних агентств BTL напрямку (за результатами незалежного рейтингу фестивалю «Золотий Пропелер»).

З листопада 2001 до січня 2004 року Василь Лацанич працював начальником відділу маркетингу UMC. На цій посаді він займався плануванням і втіленням всіх маркетингових і рекламних кампаній оператора.
До цього Василь Лацанич працював маркетинг-менеджером Coca-Cola Bottlers Siberia (Новосибірськ) і маркетинг-менеджером сибірського регіону Coca-Cola Krasnoyarsk Bottlers (Красноярськ). З липня 1996 до травня 1999 року Василь займав різні посади в Coca-Cola Amatil Ukraine Ltd й Coca-Cola Beverages Ukraine: від менеджера з розвитку торгівлі до директора Івано-Франківської філії й менеджера з розвитку каналів продажу (Київ).

Джерело: Мабіла
Автор: Сергей Колосков
Коментарі
Zver 24.02.2008 21:36

Какой бред!
качество - где оно? отношение к абонентам - как и было. Всё что точно понятно - сделано для поднятия стоимости акций на бирже. Всё остальное - обыное "бла-бла-бла".


Unlim 27.02.2008 23:03

ага, не треба бути найбільшим (себто лідером), важливо бути найпершим. ЮМС (нині МТС) воістину перший... серед невдах! Якість зв’язку на рівні білайна, а ціни значно вище, і плата за з’єдннання не ліквідована (а, забув - на контракті придумали абонплату замість ПЗЗ - банальне зловживання монопольним становищем). А що говорити про крадіжку грошей на контракті - я дні рахував до закінчення додаткової угоди! А оператор до мене під кінець почав надзвонювати з пропозиціями залишитись (мол, ми вам телефон дешевше...). А в день розірвання контракту мені тикали в монітор в список населених пунктів, де з’явилось покриття за місяць, на який мені начхати - я рік вилазив на підвіконник, щоб дзвонити! так і не дочекався розширення покриття у своєму селі. Єдине що може розрулити компанію - бренд "Джинс". А в 20000000 абонентів не вірю, навіть якщо мені їх приведуть особисто - в мене 5 активних сім-карт джинс (дзвоню з них мало не щодня - на кожній 3 безкоштовні хвилини).
словом, я вже вступив в г:мно під назвою МТС, вдруге не вступлю. І вам не раджу, панове!
Теж мені веселі яйця...


lito78 28.02.2008 14:32

Точно, что бред сивой кобылы. Гудбай МТС...


Ви хочете залишити коментар?
Тільки зареєстровані й авторизовані користувачі можуть залишати коментарі
Зареєструйте «Мабіла.Паспорт» або авторизуйтесь, якщо Ви вже зареєстровані.
Этот материал на русском языке Підписатися RSS
Якщо у вас є зауваження, доповнення, побажання, або ви виявили неточність у цьому матеріалі — повідомте редакцію.
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Пошук
 

Останні новини

Актуальні теми

Мабила.Маркет.Рейтинг

Рейтинг мобильных телефонов по версии торговой системы «Мабила.Маркет»

1.

Про проект · Зворотній зв`язок · Експорт новин · Архів новин · Підписка на новини · Правова інформація

Русскоязычная версия |  Україномовна версія 

© «Мабіла», 2006—2011.
Усі права захищено.

bigmir)net TOP 100