Мабіла Мабіла.Маркет Мабіла.Медіа Мабіла.Форум Мабіла.Софт Мабіла.Енциклопедія Мабіла.MMS Мабіла.Пошта
Мабіла.Медіа
П`ятниця, 23 серпня 2019 Русскоязычная версия |  Україномовна версія 

Мабіла.Медіа / Статті / VIP-інтерв'ю / VIP-інтерв'ю: мобільний ринок з погляду лідера

Новини


Статті


Програмне забезпечення
Дослідження
Техноманія
Цифрові фото-відеокамери
Аналітика
Репортажі
VIP-інтерв'ю
Колонка редактора

Огляди


Експорт
RSS
Підписка на новини
Підписка на новини
Add to Google
Жовтень, 2007 р.
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

VIP-інтерв'ю: мобільний ринок з погляду лідера

Этот материал на русском языке
Коментарі 19.10.2007

У сьогоднішньому VIP-інтерв'ю на мАбілі на актуальні питання відповідає керівник департаменту з корпоративних зв'язків компанії «Київстар» Жанна Ревнова. У статті ви отримаєте відповіді на багато актуальних питань із погляду українського оператора номер один. 

Жанна РевновамАбіла: Розкажіть, коли й ким була створена компанія «Київстар», і чи багато засновників залишилося в її рядах на сьогодні?

Жанна Ревнова: По-перше, я хочу сказати, що мАбіла для мене це своєрідний барометр правильності дій нашої компанії. У мене кожен понеділок починається з того й кожна п'ятниця закінчується тим, що я переглядаю новини вашого ресурсу, тому що саме тут зібрано експертне співтовариство, орієнтуючись на думку якого, можна зрозуміти, правильно ми діємо чи ні, і що можна зробити краще. Це корисно для нас, як професіоналів.

Що стосується створення компанії, то перший дзвінок у мережі «Київстар» пролунав 9 грудня 1997 року. Але ще задовго до цього люди, що стояли біля витоків компанії, довго працювали для того, щоб цей дзвінок відбувся. Це включало й одержання дозволів на створення дослідних ділянок мережі, тестові обльоти, безпосередня побудова найпершої ділянки мережі й багато чого іншого.

Незабаром ми зберемо всіх співробітників «Київстар» на загальне командне корпоративне свято, присвячене десятилітньому ювілею компанії. Отож, спеціально із цього приводу ми підняли з архівів списки людей, які працюють у нас із 1997 року дотепер. Враховуючи те, що десять років тому наш колектив був зовсім невеликий, їх виявилося дуже багато - більше п'ятдесяти. Це найперші люди, табельний номер яких починається від одиниці, двох і вище. Більшість їх прийшли тоді на посади інженерів, а згодом досягли більше високих посад. Як приклад можна привести нинішнього заступника технічного директора Олександра Дорофія, що прийшов у компанію на позицію звичайного інженера й «виріс» до одного із ключових менеджерів компанії. І йому зараз всього 32 роки. Деякі інші заслужені співробітники, наприклад, Віктор Янко, що був заступником технічного директора, вже на пенсії. Їх ми обов'язково також запрошуємо на наше святкування 9 грудня.

мАбіла: Які були проблеми в компанії на ринку, адже ви не були першими? Чи був тиск із боку конкурентів, держави?

Жанна Ревнова: Ігор Литовченко (президент і засновник компанії «Київстар», прим. авт.), обговорюючи цю тему, завжди говорить: «Я ніколи не розглядаю труднощі як проблеми, труднощі це можливість для подальшого росту». Безсумнівно, це гарний позитивний підхід, але складностей було чимало. Адже компанія була створена в 1997 році, а на той час на ринку вже існували сильні компанії-оператори мобільного зв'язку, це й UMC (нині «МТС», прим. авт.), і «Голден Телеком». До речі, я сама в 1996-97 роках була абонентом «Голден Телекому», вперше підключившись до мобільного зв'язку на пакет UNI. Що стосується «Київстару», то тоді мало хто користувався послугами цього оператора.

UMC це була компанія, створена за активної участі держави, тому питання, пов'язані з дозволом на встановлення й підключення устаткування для неї вирішувалися просто. «Київстару» ж, навпаки, доводилося довго домагатися цих дозволів. Це було складно. Конкуренція була дуже жорсткою. Прийти на ринок не першим, і навіть не другим, - це завжди важко.

Спочатку мобільний зв'язок розвивався таким чином, що дохід від одного абонента зашкалював за сто доларів. Таким чином до моменту нашого виходу на ринок найбільш солідні абоненти вже були підключені до інших операторів. Тому спочатку стратегія нашої компанії будувалася за принципом «мобільний зв'язок для звичайних людей». Саме з моменту виходу «Київстару» на український ринок мобільного зв'язку,  розпочалася демократизація останнього. Маючи таку стратегію, «Київстар» став першим оператором, що, наприклад, надав посекундну тарифікацію. Взагалі дуже багато речей ми робили першими й виступали ініціаторами процесів.

Оскільки в розвитку нашої компанії активну участь взяв інший оператор зі світовим ім'ям - Telenor, «Київстар» одержав такі неоціненні речі, як досвід й експертиза. Саме тому із самого початку розвитку основний акцент компанії робився на якості. Саме, ґрунтуючись на цій стратегії, і будувалася мережа, приймалися всі рішення. А завдяки партнерській угоді з виробником устаткування Ericsson, наша мережа на сьогодні є однією із кращих у Європі.

мАбіла: А які труднощі в компанії є зараз?

Жанна Ревнова: Ринок змінився. Зі стадії активного росту він перейшов у стадію зрілого ринку - а це вже зовсім інші тенденції. Від кожної компанії це вимагає зовсім нового підходу, перегляду стратегії, орієнтирів. На перше місце виходить увага до деталей, поняття якості. І тут «Київстар» виявився в більш вигідному становищі в порівнянні з усіма іншими операторами, представленими на українському ринку, тому що цей фокус - фокус на якості - не став для нас новиною. Перед нами ніколи не стояло завдання - спочатку будуємо мережу, набираємо абонентську базу, а потім подумаємо про все інше. Ні. Якість для нас споконвічно була одним з головних пріоритетів. Можливо, тому ми і є найбільш успішною компанією на ринку. Абоненти все бачать, і тому здебільшого вони вибирають тих, хто дає їм краще. 

Якщо говорити про те, що необхідно для розвитку ринку, то, насамперед, необхідна регуляторна й законодавча стабільність. Будь-який оператор мобільного зв'язку в будь-якій країні світу зацікавлений в тому, щоб існував незалежний регулятор, щоб діяльність оператора була визначена чіткою законодавчою базою, і щоб ситуація з незалежним регулятором була стабільна. Тому що все, що потрібно будь-якому бізнесу від держави, це чіткі, стабільні, зрозумілі й справедливі правила гри.

мАбіла: Які незручності, за винятком заборони на публікацію статистичної інформації, принесли «Київстару» конфлікти між акціонерами?

Жанна Ревнова: Акціонери - це як батьки. Їх не вибирають, їх люблять за будь-якої ситуації. У кожному разі, подібний діалог співзасновників не може бути «драйвером» у розвитку будь-якої компанії. Але при всьому цьому операційна діяльність, що здійснюється менеджментом «Київстару», система бізнесу компанії, розвивається ефективно, правильно. І навіть подібна ситуація з акціонерами ніяк не відбивається на успішній операційній діяльності нашої компанії.

мАбіла: Як ви оцінюєте ваші шанси на одержання ліцензії на зв'язок третього покоління?

Жанна Ревнова: В «Київстару» для цього є не тільки всі шанси, але й всі можливості. Тому ми розраховуємо на справедливе одержання ліцензії 3G. Адже це потрібно не тільки самій компанії, але й всім нашим абонентам. Ми знаємо, що нашим абонентам необхідна можливість одержання послуг на базі зв'язку третього покоління.

мАбіла: Чого компанія вже досягла в напрямку 3G, і в якому стані зараз тестова мережа?

Жанна Ревнова: Недавно Ігор Литовченко зустрічався з журналістами й дуже чітко відповів на це питання. Компанії необхідно всього кілька місяців, максимум півроку, для того щоб забезпечити покриття 3G у великих містах. Це дійсно так. «Київстар» готовий організаційно, фінансово, професійно, з погляду готовності устаткування наших постачальників. Питання тільки за ліцензією.

мАбіла: Яка ситуація зараз із переходом на нову систему нумерації? Чи готові ви до цьому, і як проходить тестування?

Жанна Ревнова: Ми тестували цю систему й маємо можливість перейти на неї, але питання про її доцільність залишається поки відкритим. На сьогодні сказати щось більше складно.

мАбіла: Крім оцінки вашими абонентами ви будете ділитися інформацією про оцінку якості ваших послуг незалежними експертами, як це вже зробив ваш основний конкурент «МТС»? 

Жанна Ревнова: Ми взагалі були дуже здивовані тим, що «МТС» представила такі суперечливі й методично слабкі дані на суд громадськості.

Недавно із засобів масової інформації я довідалася, що «МТС» представила результати тестування своєї мережі експертами НТЦ «Омніс». Так, дійсно, НТЦ «Омніс» проводить подібні дослідження й для «Київстару», а також для інших українських операторів. Отож, ми з подивом довідалися про ті показники, які продемонстрували наші колеги по ринку, наприклад, про якийсь «комплексний показник рівня дефектів мережі». Проконсультувавшись із нашими колегами з технічної дирекції й колегами з Норвегії, ми довідалися, що такого показника не існує в традиційних методиках виміру якості мережі. 

Тому ми звернулися в «Омніс» з питанням, що ж це за показники якості роботи, про які ніхто не знає. Їхньою відповіддю став лист (з повним текстом листа можна ознайомитися за цим посиланням, прим. авт.), у якому говориться, що оцінка для «МТС» проводилася з оцінкою стандартних параметрів (серед яких «комплексний показник рівня дефектів» не значиться), після чого результати були передані операторові, а потім «подальші роботи з аналізу й обробки результатів виконувалися безпосередньо компанією «МТС-Україна» без залучення фахівців НТЦ «Омніс». Тому ці показники не можуть об'єктивно відбивати якість роботи мережі, оскільки не є загальноприйнятими для операторів мобільного зв'язку».

До нас надходять запитання щодо того, а чи будемо ми збирати прес-конференцію й демонструвати дані досліджень НТЦ «Омніс» по нашій мережі. Зі своєї сторони ми ніколи не задавалися метою опублікувати технічні показники або щось на їхній основі намагатися довести. Ми знаємо, що за існуючими оцінками наша мережа є зразковою для України, за оцінками всередині Telenor Group, вона є також однією із кращих. Якщо комусь цікаві ці дані, ми можемо їх надати. Але ніяких показових публічних виступів, щоб показати, наскільки наша мережа якісна, ми не плануємо. Якість і надійність нашої мережі ми доводимо своєю щоденною роботою. І для нас найкращою оцінкою є оцінка самими абонентами. Адже клієнта не обдуриш ні цифрами, ні графіками, ніякими хитруваннями.  У нього мобільний телефон або працює, або ні, працює або добре, або погано. І це основний критерій. 

Все-таки подібні речі, особливо якщо відбувається порівняння з реальною ситуацією в конкурента, повинні бути коректними, представлятися за наявності підтверджених існуючих міжнародних методик.

мАбіла: Є чи у вас статистика щодо використання системи «Мій Київстар»/«Мій DJUICE»?  Чи можна цю систему зараз назвати популярною, і на якого користувача вона розрахована? 

Жганна Ревнова: Давайте відразу почнемо з останнього питання. Цільова аудиторія, це всі користувачі «Київстар» й DJUICE без винятку, які на сьогодні мають доступ до Інтернету. Щодо динаміки я не можу назвати цифр, але вона однозначно позитивна. Звичайно ж, при цьому потрібно брати до відома те, що проникнення Інтернету в Україні дуже неоднорідне в різних регіонах. З іншого боку, за різними оцінками, зараз рівень проникнення не перевищує 14-28 %, тому не можна говорити, що сервіс охопить всіх абонентів.

Ті абоненти, у яких є доступ до Мережі, зараз активно знайомляться із роботою нової системи. Іде рекламна кампанія по телебаченню й в інших засобах масової інформації, що, природно, збільшує відсоток користувачів системи. При цьому й користувачі передплачених сервісів, і корпоративні клієнти виявляють однакову цікавість до послуги. Більше того, для корпоративних користувачів ще існує така система самообслуговування як «Мобільний менеджер». Це трохи інша система, що враховує ще й специфіку потреб бізнесу. 

Взагалі система «Мій Київстар»/«Мій DJUICE» корисна тим, що позбавляє людей від необхідності прямого контакту з постачальником послуг. Це завжди більш комфортно й зручно, ніж будь-яка дія, пов'язана з одержанням тієї або іншої послуги, коли тобі потрібно кудись дзвонити, іти й ін.

мАбіла: У чому основні переваги контрактного підключення перед препейдом? Адже існує думка, що в Україні контрактні абоненти не одержують того, що їх «колеги», наприклад, в інших європейських країнах. 

Жанна Ревнова: В принципі некоректно порівнювати системи, за якими працюють ринки в різних країнах. Тому що скрізь різні ситуації. Наприклад, у Росії немає «анонімного» препейду, як в Україні. У якихось країнах домінує контракт або взагалі немає препейду, а в інших країнах, навпаки, превалює саме препейд-підключення. Якщо говорити про те, що для кого вигідно, це залежить від того, як людина користується мобільним зв'язком.

У випадку індивідуального підключення, якщо людина багато говорить і часто користується послугами передачі даних, то більш вигідним для неї буде контракт, ніж препейд. Якщо пріоритети в трохи інших площинах - бути на зв'язку, приймати дзвінки, час від часу кудись дзвонити, то, звичайно, більш вигідним буде препейд. 

мАбіла:  чи Можна розраховувати на скасування ПЗЗ у тарифних планах «Київстару» для абонентів передплачених послуг, як це вже є в контактних клієнтів?

Жанна Ревнова: Питання ПЗЗ створене штучно й під собою не має абсолютно ніякого важливого підґрунтя. Тому що для людини головне не те, із чого складається вартість дзвінка, а сам розмір підсумкової суми тарифу. Тому ми пішли за моделлю відкритості ПЗЗ - якщо в собівартості формування дзвінка є така послуга, як з'єднання за своєю окремою ціною, то ми не бачимо сенсу обнуляти цей показник, маскуючи його в інших цифрах. В інших операторів, не обов'язково українських, ця цифра може ховатися в платі за перші секунди (яка звичайно дорожча, ніж за наступні), або взагалі рівномірно розподілятися по сукупній вартості дзвінка. Ми ж пішли по шляху чесності й відкритості, і назвали все своїми іменами.

Питання про існування або скасування ПЗЗ неактуальне. Актуальне питання, яка буде кінцева ціна. Щодо цього весь український ринок мобільного зв'язку рухається убік здешевлення. Але це відбувається до певного рівня, адже не можна нескінченно знижувати ціну.

мАбіла: Але погодьтеся, адже бувають ситуації, коли людина протягом дня дзвонить по якомусь номеру й потрапляє на автовідповідач. Результату - нуль, але гроші за це щоразу знімаються, хоча послугою вона так і не скористалася... 

Жанна Ревнова: По-перше, це саме і є користування послугою. Адже те, що абонент спілкується з автовідповідачем свого візаві, або спілкується з живим співрозмовником, це та сама послуга, що коштує грошей. Адже абонент, коли він чує автовідповідач, однаково одержує інформацію, що орієнтує його в подальших діях.

Взагалі дивно, що в нас в Україні дуже малий відсоток тих абонентів, які дійсно користуються автовідповідачами. Наприклад, навіть на мою голосову пошту залишають повідомлення тільки іноземці. Українці, зазвичай, не чекають сигналу, щоб записати голосове повідомлення. У нас просто немає такої культури, як, наприклад, в Америці або Європі. Але, з погляду послуги користування зв'язком, не має значення, хто на тому кінці зв'язку - абоненти одержують можливість спілкування. 

мАбіла: Хотілося б коротенько довідатися про подальшу долю Ace&Base,  чи можна вважати цей бренд уже закритим?

Жанна Ревнова: Препейд-сервіс «Київстару» існує й буде існувати, хоча на різних етапах історії розвитку компанії він називався по-різному. На даний момент ми не бачимо необхідності й далі просувати самостійний бренд «Ace&Base». Ми провели дослідження, за результатами якого побачили, що люди не сприймають «Ace&Base» як бренд, а тільки як препейд-послугу «Київстару». Відповідно, немає необхідності для додаткових інвестицій в її подальший розвиток й утримання. Отже, візуально ми прибрали картинку, а все інше залишилося так само.

Ви вже не побачите «Ace&Base» практично ніде, навіть не почуєте в голосовому меню оператора. Хіба що якісь атрибути залишилися в окремих пунктах, де дуже повільно відбувається оновлення, наприклад, у невеликих містах. Це лише справа часу. Формально Ace&Base уже не існує. Але абоненти, що раніше підключилися до тарифних планів Ace&Base, продовжують одержувати послуги, і будуть їх одержувати доти, доки самі не вирішать перейти на який-небудь інший тарифний препейд-план «Київстару». 

мАбіла: Яких основних напрямків компанія буде дотримуватися в найближчому майбутньому, появи яких сервісів можна чекати? Є чи в компанії плани щодо запуску послуг, які недавно з'явилися в конкурентів, наприклад, Blackberry?

Жанна Ревнова: Перед ухваленням рішення про впровадження тієї або іншої послуги ми завжди зважуємо всі «за» й «проти». Для позитивного рішення повинні виконуватися кілька вимог. У першу чергу, це повинні бути послуги для якомога більшого кола людей, тобто ми запускаємо ті сервіси й рішення, які мають великий попит.

Не варто забувати, що бізнес «Київстару» є сегментованим, ми його розділяємо на чотири сегменти: масовий ринок індивідуальних споживачів (від 25 і старше), молодіжний ринок (від 16 до 25 років), корпоративні споживачі великих підприємств і корпоративних абонентів малого й середнього бізнесу. Будь-який мобільний продукт призначений для якогось певного сегмента користувачів. Якщо продукт наданий у якомусь одному сегменті, він повинен задовольняти потреби якомога більшої кількості абонентів у цьому сегменті. Крім цього, послуга повинна бути максимально простою у використанні й надавати якнайбільше можливостей, не одну, не дві, а цілий ряд можливостей. Це, якщо говорити про ті фактори, які впливають на прийняття нами рішень.

Які б сервіси ми не представляли, основною складовою їх буде якість. Якість мережі, продуктів і сервісів, обслуговування, роботи нашої команди й самої команди, а також якість соціальної відповідальності.

Що стосується нюансів щодо нових продуктів і сервісів, у нас вже є план, який ми виконуємо. Ми розглядали можливість запуску Blackberry, але на сьогодні прийшли до висновку, що цей сервіс поки не є потрібним більшості абонентів корпоративних сегментів. Ми бачимо більше перспектив у розвитку якісних послуг на базі GPRS, EDGE, 3G. Саме мобільний телефон повинен стати осередком всіх можливостей абонента, по можливості без залучення якихось додаткових пристроїв типу Blackberry.

Джерело: Мабіла
Автор: Влад Войтович
Коментарі
Ви хочете залишити коментар?
Тільки зареєстровані й авторизовані користувачі можуть залишати коментарі
Зареєструйте «Мабіла.Паспорт» або авторизуйтесь, якщо Ви вже зареєстровані.
Этот материал на русском языке Підписатися RSS
Якщо у вас є зауваження, доповнення, побажання, або ви виявили неточність у цьому матеріалі — повідомте редакцію.
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Пошук
 

Останні новини

Актуальні теми

Мабила.Маркет.Рейтинг

Рейтинг мобильных телефонов по версии торговой системы «Мабила.Маркет»

1.

Про проект · Зворотній зв`язок · Експорт новин · Архів новин · Підписка на новини · Правова інформація

Русскоязычная версия |  Україномовна версія 

© «Мабіла», 2006—2011.
Усі права захищено.

bigmir)net TOP 100