Мабіла Мабіла.Маркет Мабіла.Медіа Мабіла.Форум Мабіла.Софт Мабіла.Енциклопедія Мабіла.MMS Мабіла.Пошта
Мабіла.Медіа
Середа, 12 грудня 2018 Русскоязычная версия |  Україномовна версія 

Мабіла.Медіа / Статті / Мобільний зв'язок в Україні. Прогноз на 2008-й рік

Новини


Статті


Програмне забезпечення
Дослідження
Техноманія
Цифрові фото-відеокамери
Аналітика
Репортажі
VIP-інтерв'ю
Колонка редактора

Огляди


Експорт
RSS
Підписка на новини
Підписка на новини
Add to Google
Січень, 2008 р.
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Мобільний зв'язок в Україні. Прогноз на 2008-й рік

Этот материал на русском языке
Коментарі 08.01.2008

Буквально за останні кілька років наша країна зробила величезний стрибок у розвитку й популярності мобільного зв'язку. За період з 2005-го до 2007-го року мобільний зв'язок перестав бути прерогативою «обраних» і міцно закріпилася у свідомості людей як найпростіший і найдоступніший спосіб спілкуватися з колегами й рідними, де й коли це буде необхідно.  Але що ж несе нам новий рік? Як буде розвиватися мобільний зв'язок, і що нового він принесе в наше життя цього року, ви довідаєтеся з нашого прогнозу на рік, що прийшов. 

Що? Навіщо? Почім?

Розпочнемо, мабуть, із самого головного, природно з того, що не дає спокою нашим співгромадянам - звичайно ж, з тарифів. Отже, якими вони будуть у новому році?  Недешевими, це ми вам можемо сказати однозначно. Халява закінчилася, добродії... Не чекайте більше гучних акцій з «роздачею слонів», тисячами безкоштовних хвилин і горами SMS. Якщо ж такі будуть, то, природно, з підводними каменями, де ці самі хвилини можна буде використовувати тільки всередині мережі або в незручний для розмов час. Але не варто особливо розчаровуватися, адже оператори вже більш-менш поділили абонентський пиріг між собою, і зараз будуть працювати над утриманням абонентів. Так що існуючим клієнтам телекомунікаційних компаній можна чекати всіляких програм лояльності, у яких їм будуть пропонуватися знижки за відданість операторові.

Чому оператор вводить для своїх абонентів програми лояльності й додаткові знижки?

Рекламу ми бачимо щодня, але ж вона коштує чималих грошей, і саме вона становить більшу частину коштів, витрачених на залучення кожного конкретного абонента. Ці засоби, зрозуміло, включені в загальні тарифи на послуги компанії, а виходить, чим довше ви є клієнтом цієї компанії, тим більше ви їм повертаєте з витраченої суми. А отже, згодом, крім повернення, компанія починає одержувати з вас надприбуток. А оскільки людині властиво ділиться радістю й горем з навколишніми, відповідно абоненти діляться також інформацією про компанію, у якій вони обслуговуються, роблячи своєму операторові безкоштовну рекламу. Таким чином, крім принесеного надприбутку абонент поповнює ряди компанії новими клієнтами. Ну а за таке, компанія, вже так і бути, робить абонентам «зі стажем» незначні знижки на свої послуги.

Але давайте перейдемо до найважливішого - до цифр. Так середня вартість хвилини, на нашу суб'єктивно-об'єктивну думку буде триматися на рівні 5-25 копійок всередині мережі й 70-90 при дзвінках на номери інших операторів. Плюс до цьому потрібно додати існуючу у великих гравців плату за з'єднання (ПЗЗ). Загалом, якщо врахувати, що середня тривалість розмови становить близько 40 секунд, то за цей час із рахунку абонента зніметься близько однієї гривні. Чимало...

Подорожчання мобільного зв'язку неминуче, адже темпи інфляції в нашій країні досить високі, а тому вартість телекомунікаційних послуг також буде підвищуватися. Негативні тенденції до цього можна спостерігати вже зараз. Розглянемо наочний приклад оператора «Астеліт», що надає послуги під брендом life:). Так за останній рік він практично закрив всі свої бонусні програми, починаючи від найпростіших доплат на бонусний рахунок за поповнення балансу, закінчуючи нарахуванням 50-и безкоштовних SMS на місяць в одному зі своїх тарифних планів. А остання новина про обов'язкове щомісячне поповнення рахунку мінімум на 25 гривень у своєму найбільш популярному тарифі, і зовсім шокувала більшість «халявщиків», адже якщо рахунок не поповнити, то про безкоштовні розмови в мережі можна забути...

Але не варто так розчаровуватися, адже, можливо, вже цього року український мобільний ринок оновиться й поповниться новими гравцями. Тоді знову можна буде чекати цікавих акцій і роздачі подарунків.

Так, приміром, великий європейський оператор Vodafone вже давно має намір прийти на наш ринок, і після одержання відмови на продаж оператора «Астеліт» (бренд life:), перевів зусилля на переговори з «Укртелекомом» і «Телесистемами України» про покупку їх Utel і PEOPLEnet.

Однак не одним Vodafonom живе Україна, так у НКРЗ є ще дві вільні ліцензії на стандарт CDMA-450. Які вона мала намір віддати ще торік. Однак поки про розгортання мережі в цьому стандарті новини надходять тільки від «МТС-Україна». Хто знає, можливо, ці ліцензії вже викуплені, і зараз якась компанія посилено будує мережу. Звісток із цього фронту поки не надходить.

Дещо про демпінг

У період стрибкоподібного росту мобільного зв'язку, кожен оператор намагався залучити до своїх лав якнайбільше абонентів. Для цього компанії-оператори проводили безкоштовні роздачі стартових пакетів, встановлювали смішні тарифи й усіляко задобрювали новачків. Згадайте новорічні акції 2006-го року, коли оператори один перед іншим занижували тарифи до небачених меж, або ж старт віртуального оператора Djuice, коли шпигуни конкурентів довідалися про запланований тариф в 30 копійок для внутрішньомережевих дзвінків, і встановили їх для «Джинса» у розмірі 25-и копійок. Тоді всього за день до офіційного старту оператора Djuice, компанія встановила нульовий тариф на дзвінки всередині мережі, таким чином обігнавши конкурентів, але й недовиконавши плани щодо прибутку.

Але такі методи боротьби давно віджили в розвинених країнах, адже там за такими «хитрощами» стежить відповідні державні органи, що не допускають демпінгових процесів, оскільки через них втрачається вся конкурентність ринку. Але тому Україна й є країною третього світу, що наші регулювальні органи контролюють зовсім не ті процеси. Продукт повинен продаватися ніяк не нижче собівартості, інакше держава не одержує необхідних надходжень від податків, адже нульова вартість хвилини розмови принесе в скарбницю й нуль прибутку. Але ж з податкових надходжень і складаються зарплати бюджетникам, пенсії й доплати незаможним громадянам. Нуль за послугу - нуль до бюджету...

Також демпінг небезпечний для дрібних гравців, адже великі компанії можуть витримати півроку чи рік без прибутку, а от маленька компанія за цей час встигне збанкрутувати. Втрачається вся суть здорової конкуренції.

Нові технології, стандарти, послуги

Торік у нашій країні нарешті-то запрацювала перша мережа стандарту UMTS - це технологія третього покоління мобільного зв'язку (GSM - це стандарт другого покоління, NMT - першого). Однак, чесно кажучи, якість мережі досить посередня, та й первісно її будівництво розраховувалося тільки для одержання більшого прибутку за приватизацію державного монополіста - компанії «Укртелеком». Тому особливо радіти нема з чого, тому що на сьогодні насолодиться всіма принадностями технології UMTS, ми зможемо лише після запуску її великими операторами, які будуть будувати мережу, для одержання прибутку безпосередньо з надання послуг. Саме в цьому році було обіцяно роздати ще 3 UMTS-ліцензії, а це означає, що цього року країна повинна побачити старт ще кількох 3G-мереж.

Сам тендер на ліцензії мереж третього покоління обіцяє бути більш ніж цікавим, адже навіть, здавалося б, фаворити, «Київстар» і «МТС-Україна» не можуть бути на 100% упевнені у виграші, адже ліцензій всього три, а бажаючих одержати їх куди більше, тим більше за право володіти ними можуть ще поборотися найбільші світові гравці. Назріває щось цікаве...

Про тендер на ліцензії UMTS 2100

Стандарт мобільного зв'язку UMTS є еволюційним розвитком GSM-мереж, тих самих, у яких ми зараз і спілкуємося. Якщо в Європі й інших цивілізованих країнах оператори вже давно одержали/купили відповідні ліцензії й почали надавати своїм абонентам високошвидкісні послуги передачі даних і відеотелефонію, то в нашій країні дотепер не можуть видати відповідні дозволи для компаній. Причина до банального проста - необхідні частоти перебувають у підпорядкуванні військових, і тому спершу необхідна конверсія потрібного частотного діапазону. Хоча, насправді, звільнити потрібний діапазон зовсім не проблема, було б бажання у відповідних органів, а от його якраз то й немає. Адже першорядне завдання держави дорожче продати «Укртелеком» - єдиного оператора, що має цю ліцензією, а тому всі інші будуть очікувати своєї черги рівно стільки, скільки для цього буде потрібно часу.

От від кого не варто чекати чогось неординарного, так це від CDMA-операторів, адже якщо Vodafone не купить PEOPLEnet (що навряд чи - прим. авт.), то ці компанії й далі будуть нарощувати сили черепашачими темпами.

Не варто очікувати в нашій країні й масового розвитку таких передових технологій як Wi-Max, адже якщо хтось і зможе розгорнути мережу в цьому стандарті, то навряд чи вона буде масштабної за площею й доступною за фінансам широкому колу користувачів. Технологія багатообіцяюча, але занадто багато перешкод для її розвитку в нас.

Мобільний Інтернет поступово буде ставати доступнішим, а значить і залучить ще більше нових споживачів, головне, щоб оператори змогли втримати баланс ціни та якості. Адже мобільний Інтернет потребує від провайдерів великої ємності мережі, а якщо справа стосується мобільних операторів зв'язку, то їх ємності часом недостатньо навіть для забезпечення якісного голосового зв'язку.

Вже якщо ми заговорили про якість, то обмовимося, що цього року варто очікувати ще більших проблем, ніж були в минулому. Адже споживання послуг зростає, а найчастіше оператори не встигають нарощувати необхідні потужності й готувати висококваліфікованих фахівців, так що будьте готові до непередбачених ситуацій і краще запасіться запасною SIM-кою іншого оператора.

Які апарати будуть популярні в новому році?

Щодо розвитку мобільних терміналів ситуація наступна - у широкий вжиток увійдуть апарати, що одночасно працюють з двома SIM-картами. Якщо торік в Україну офіційно поставлялося всього 3 такі моделі, то в наступному їх асортимент істотно розшириться, втім, як і ціновий діапазон, а отже, зі зниженням ціни буде зростати їх популярність.

Щодо форм-фактора, то варто очікувати появи великої кількості моноблоків з відсутністю цифрової клавіатури й величезним сенсорним дисплеєм. Початок цієї манії поклав iPhone від Apple, підхопили її безліч китайських напівпідвальних виробників, а з великих компаній поки лише Samsung анонсував аналогічні моделі. Але справа не стоїть на місці, і вже до кінця року ми побачимо широкий модельний ряд моноблочних сенсорників, причому за досить привабливими цінами.

Камерофони збільшать роздільну здатність вбудованої матриці, так стандартом для них буде п’ятимегапіксельний сенсор, «музофони» в обов’язковому порядку отримають 3,5 мм аудіовихід. А от апарати з великими об’ємами вбудованої пам'яті так і залишаться нішевими продуктами, оскільки вартість змінних накопичувачів знижується куди швидше, ніж на вбудовані жорсткі диски.

Більшість апаратів вищого цінового сегмента отримають вбудований GPS-чіп, що зробить супутникову навігацію масовою, головне, щоб тут встигала софтова частина, адже зараз український ринок потерпає через відсутність якісних карт для супутникової навігації.

Бюджетний сегмент буде як завжди найбільш масовим, однак у специфікаціях цих моделей можна буде побачити характеристики й функції, які торік були надбанням середнього цінового діапазону.

Цього року до армії «розумних» телефонів з ОС Symbian й Windows, що монополізували ринок, додасться ще одна операційна система - Android від Google. Зараз досить складно сказати, що це буде за продукт, адже вся інформація про нову ОС - це лише чутки, але вже найближчим часом ми потішимо своїх читачів офіційною інформацією щодо нової операційки.

Робимо висновки

Що ж, телекомунікаційний ринок найбільш непередбачуваний, і тут дуже складно робити які-небудь точні прогнози, однак загальні риси його розвитку зрозумілі, і 2008-й рік, безсумнівно, порадує нас.

Мобільні термінали стануть ще більш «розумними» і продуктивними, підвищиться якість вбудованих камер і мр3-плеєрів, конвергенція стане більш явною й, головне, повноцінною.

Оператори направлять всі свої зусилля на втримання існуючих абонентів, а також на боротьбу за 3G-ліцензії. Тарифи на зв'язок дешевшати не будуть, а навпаки, швидше за все, дещо підвищаться.

CDMA-стандарт так і буде залишатися нішевим продуктом, у той час як GSM/UMTS-мережі будуть тіснити CDMA як територією покриття, так і різноманітністю асортименту апаратів для зв'язку.

Якщо говорити загалом, то у високосному році, що наступив, будуть тривати процеси, які розпочалися в минулому, і можливо, завершаться більшість із них, принаймні, ми всі на це сподіваємося.

Джерело: Мабіла
Коментарі
Ви хочете залишити коментар?
Тільки зареєстровані й авторизовані користувачі можуть залишати коментарі
Зареєструйте «Мабіла.Паспорт» або авторизуйтесь, якщо Ви вже зареєстровані.
Этот материал на русском языке Підписатися RSS
Якщо у вас є зауваження, доповнення, побажання, або ви виявили неточність у цьому матеріалі — повідомте редакцію.
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Пошук
 

Останні новини

Актуальні теми

Мабила.Маркет.Рейтинг

Рейтинг мобильных телефонов по версии торговой системы «Мабила.Маркет»

1. LG Optimus L7 II
2. Sigma Mobile Comfort 50
3. Fly IQ237 Dynamic
4. Motorola Moto E (2015)
5. Nokia 105
6. Huawei Honor 4X

Про проект · Зворотній зв`язок · Експорт новин · Архів новин · Підписка на новини · Правова інформація

Русскоязычная версия |  Україномовна версія 

© «Мабіла», 2006—2011.
Усі права захищено.

bigmir)net TOP 100