Мабіла Мабіла.Маркет Мабіла.Медіа Мабіла.Форум Мабіла.Софт Мабіла.Енциклопедія Мабіла.MMS Мабіла.Пошта
Мабіла.Медіа
Четвер, 26 листопада 2020 Русскоязычная версия |  Україномовна версія 

Мабіла.Медіа / Статті / Дослідження / Що таке Bluetooth-маркетинг і із чим його їдять

Новини


Статті


Програмне забезпечення
Дослідження
Техноманія
Цифрові фото-відеокамери
Аналітика
Репортажі
VIP-інтерв'ю
Колонка редактора

Огляди


Експорт
RSS
Підписка на новини
Підписка на новини
Add to Google
Вересень, 2008 р.
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Що таке Bluetooth-маркетинг і із чим його їдять

Этот материал на русском языке
Коментарі 26.09.2008

Bluetooth стає все більш важливим при виборі мобільного телефону. Це закономірно, оскільки «синій зуб» істотно розширює можливості користувача. Чого тільки варта свобода рук і безкоштовний бездротовий обмін файлами із друзями! При цьому значення не має ні модель мобільного пристрою, ні оператор зв'язку. Не дивно, що технологія Bluetooth знайшла застосування в багатьох інших сферах діяльності людини. Що скажете про Bluetooth, який каже: «Хо-хо-хо!» і приносить подарунки? «Синій зуб» за кордоном вже активно й успішно розвивається в напрямку під назвою Bluetooth-маркетинг. У його послужному списку є акції, у яких брали активну участь понад 400 тисяч чоловік!

Королівська кров

Якби роки три тому у перехожого запитали, що таке Bluetooth, йому, напевно, важко було б відповісти. Але сьогодні ситуація змінилася докорінно. Bluetooth міцно узвичаївся в українців, що користуються мобільним зв'язком й іншою портативною технікою. Відправляти один одному файли через Bluetooth — це просто й зручно. Крім цього, з'являється безліч сервісів, які роблять цю технологію ще більш популярною. Щоб розібратися, чим Bluetooth цікавий нам як споживачам, звернемося до історії.

Засіб бездротової комунікації Bluetooth було розроблено менше 10 років тому об'єднанням SIG (Special Interest Group), створеним компанією Ericsson. Назва Bluetooth, тобто «синій зуб», що спочатку була кодовою, у підсумку міцно закріпилася за технологією. Розробники пояснюють, що надихнув їхній датський король, Гарольд «Синій Зуб», який жив у X столітті. Саме він об'єднав землі Скандинавії — точно так само, як розробники SIG хотіли об’єднати комп'ютерні й мобільні технології. Завдяки Bluetooth користувачі змогли легко обмінюватися файлами між собою незалежно від моделі мобільного телефону, а також підключати телефон до ноутбуків і стаціонарних комп'ютерів. Сьогодні можливості Bluetooth розширюються ще більше. Наприклад, існують бездротові ручки з вбудованим датчиком бездротового зв'язку, якими можна в буквальному розумінні писати в повітрі. А в європейських футбольних командах за допомогою Bluetooth стежать за фізичним станом гравців під час матчу.

На цю технологію звернули увагу й у рекламній сфері. Бренди шукають нові шляхи взаємодії, цікаві й зручні для споживача. Поєднання потреби в новому, більш ефективному каналі комунікації зі швидким проникненням цієї технології на ринок мобільних пристроїв зумовило появу Bluetooth-маркетингу.

Посилка прийшла з...

По суті своїй Bluetooth-маркетинг дуже простий у застосуванні. На території акції встановлюються передавачі, за допомогою яких користувачі можуть завантажити пропонований мобільний контент. Бари, нічні клуби, торгово-розважальні центри, університети, вокзали — далеко не повний перелік місць, де можна стати учасником Bluetooth-акції. Активувавши Bluetooth у телефоні, ви одержите запит: «Повідомлення від ... Прийняти?». Вибір за вами — відмовитися або дати згоду. Контент може бути найрізноманітнішим: відеоролики, Java-ігри, заставки, рингтони тощо. Все абсолютно безкоштовно, на відміну від інших мобільних сервісів. При цьому організатори прекрасно розуміють, що розповсюджувана інформація повинна нести цінність для споживача. Тому вони не скупляться на креатив: учасники одержують цікавий контент, розроблений професіоналами спеціально для цієї акції. Іншими словами, бренд, розсилаючи розважальний мобільний контент, дарує позитивні емоції, а також сприяє просуванню своїх товарів і послуг. З погляду коректності, перевага Bluetooth-кампаній полягає в тім, що користувач сам вирішує, чи вступати йому у взаємодію з рекламодавцем. Це робить Bluetooth-маркетинг комфортним для споживача рекламним засобом.

Хто стукає у мої двері?

Отже, у ваш телефон «стукають». Існують кілька ознак, з яких легко ідентифікувати невідомого гостя як Bluetooth-кампанію. По-перше, реклама по Bluetooth підтримується додатковими інформаційними матеріалами. Наприклад, у місці дії акції ви побачите постери, біллборди, флаєри, з яких довідаєтеся, що відбувається. Також інформація може надходити із плазменных екранів, телевізорів або радіо. Для того щоб акція була більш зрозумілої, іноді на  допомогу учасникам залучають промоутерів, які дають відповіді на всі запитання, які когось цікавлять. Самі Bluetooth-передавачі найчастіше яскраво оформлені, наприклад, у вигляді лайт-боксу, що закликає увімкнути Bluetooth і взяти участь в акції. Але головне, крім зовнішніх ознак, — сама атмосфера заходу підкаже, що відбувається щось цікаве. Якщо користувачі довкола захоплено «спілкуються» зі своїми телефонами, зовсім забувши, де й з ким вони перебувають, і навіщо вони туди прийшли, будьте впевнені, тут всі активно тягнуть файли через Bluetooth.

Bluetooth крокує світом

Досвід проведення Bluetooth-акцій за кордоном колосальний. Виграти квиток у кіно через Bluetooth або ж завантажити знижку на товар там уже не є новиною. Щоб споживачеві було завжди цікаво, розробляються захоплюючі й корисні сервіси. Наприклад, учасник акції завантажує через «синьозубий» канал додаток, який надає користувачеві широкі можливості. Серед них: зареєструватися для участі в акції, завантажити контент, придбати аксесуари з доставкою, відвідати веб — або WAP-ресурси компанії, зробити онлайн-замовлення. Також учасник може отримати знижку на аксесуар, який сподобався, розіславши через Bluetooth Java-додаток своїм друзям. Ще один спосіб одержати знижку — завантажити брендовану Bluetooth-гру. Бонус учасника залежить від кількості рівнів, які він успішно подолав. Одержавши бажаний результат, грою можна поділитися зі своїми друзями, а потім насолодитися колективним шопінгом. Через Bluetooth можна грати в мережеві ігри, наприклад, в BlueBomber. Це інтерактивна гра в режимі реального часу. У зоні дії Bluetooth до 15 бажаючих можуть підключитися й боротися, дивлячись суперникові прямо в обличчя, а в результаті ще й одержати призи.

Захоплюючим сервісом є опитування. Вони проводяться в різних місцях, наприклад, у банківських установах. Через Bluetooth довідуються про найбільш популярні серед клієнтів методи кредитування, способи нарахування відсотків. А учасники одержують бонуси у вигляді безкоштовних походів у кіно, піццерію й інші приємні дрібнички.

Все-таки основна частина Bluetooth-сервісів орієнтована на молодь. Це не дивно, адже саме молоді люди завжди в курсі нових тенденцій і сучасних технологій. За результатами дослідження ММА (Mobile Marketing Association), за 2007 рік, 80 % власників мобільних телефонів із вбудованим пристроєм Bluetooth — молодь у віці від 14 до 29 років.

Bluetooth-маркетинг по-українському

На сьогодні в Україні технологія Bluetooth вже доступна й успішно застосовується. А досвід проведення цікавих акцій з кожним днем збільшується. Яскравий приклад — березнева вечірка «Bluetooth контент-весна» у столичному клубі «Патіпа». Відвідувачам пропонувалося завантажити масу розважального контенту: фотографії тусовки, рейтинг Топ-клубів світу, а також афішу клубу, унікальні рингтони й відеоролики від «Патіпа». При цьому родзинкою вечірки став інтерактивний сервіс «Фотографія на екран». Відвідувачі мали можливість відсилати фотографії зі свого мобільного телефону на Bluetooth-приймач. Через кілька секунд зображення з'являлося на величезному плазменному екрані. Цей сервіс сподобався гостям найбільше: за ніч на екранах нічного клубу було показано 290 портретів. Крім цього, відвідувачі, що показали контент на своєму мобільному, одержували коктейль «Блакитна лагуна» за рахунок закладу.

Інша Bluetooth-акція пройшла у форматі інтерактивного квесту. Завантаживши Bluetooth-файл і дотримуючись подальших підказок, відвідувачі вигравали призи від бренду. Акція охопила нічні клуби найбільших міст України.

На сьогодні в тестовому режимі запущені стаціонарні Bluetooth-мережі. Завантажити безкоштовний контент можна в клубах «Патіпа», Disco Radio Hall, Tsar, Shooters, «Песець» (Київ), Zanzibar (Львів), Crowbar (Запоріжжя), «Сфера» і «Малина» (Дніпропетровськ). А в ряді передових українських вузів запущений унікальний сервіс — Bluetooth-журнал. Щотижня через Bluetooth студенти довідуються новини свого навчального закладу, одержують афіші подій міста, кіноафіші, а також рингтони, відео, ігри, заставки й багато чого іншого. Але найбільш приємне, звичайно, — це одержувати знижки, безкоштовні флаєри, запрошення на розпродаж. Мережа постійно розширюється, як збільшується й кількість телефонів з підтримкою Bluetooth й асортименти цікавих пропозицій на ринку.

Bluetooth-шара для студентів

Експеримент одного з університетів США, який використовує інноваційні технології в навчанні, Ball State University, показав ставлення студентів до Bluetooth-реклами. Виявилося, молодь сприймає її більш позитивно, ніж традиційну. Професор Майкл Хенлі, який досліджує питання мобільного маркетингу, у свою чергу, відзначив, що більше половини респондентів згодні одержувати рекламу взамін на щось безкоштовне. Опитування виявило, що:

  • 40 % студентів в обмін на читання реклами хочуть одержувати безкоштовні рингтони;
  • 22 % хочуть одержувати знижку або купон для походу в ресторан, кіно або супермаркет;
  • 20 % хочуть одержувати безкоштовні хвилини й інші мобільні сервіси від свого оператора.

Українські фахівці в галузі Bluetooth постійно працюють над тим, щоб такі сервіси завжди були актуальні й цікаві для молоді. Вони намагаються враховувати їх смаки, захоплення й пропонувати те, що користується попитом в молодіжному середовищі.

Bluetooth-реклама — зовсім нове явище для України. Але світові тенденції прекрасно знаходять застосування в нашій країні. Це гарна новина, у першу чергу, для нас із вами — споживачів. Тепер існує можливість самостійно вибирати, яку рекламу й у якій кількості отримувати. А при бажанні — і зовсім від неї відмовитися. Тепер ми можемо бачити свою вигоду від взаємодії з рекламодавцем. Будь то знижка, реклама розпродажу або ж брендована гра, у яку можна зіграти на дозвіллі. Використовуючи Bluetooth, ми можемо нарешті-то зробити рекламу керованою й задовольняти свої споживчі інтереси.

Маріанна Корнієнко, контент-менеджер компанії Applied Media, провайдера послуг Bluetooth-маркетингу

Джерело: Мабіла
Автор: Маріанна Корнієнко
Коментарі
Ви хочете залишити коментар?
Тільки зареєстровані й авторизовані користувачі можуть залишати коментарі
Зареєструйте «Мабіла.Паспорт» або авторизуйтесь, якщо Ви вже зареєстровані.
Этот материал на русском языке Підписатися RSS
Якщо у вас є зауваження, доповнення, побажання, або ви виявили неточність у цьому матеріалі — повідомте редакцію.
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Пошук
 

Останні новини

Актуальні теми

Мабила.Маркет.Рейтинг

Рейтинг мобильных телефонов по версии торговой системы «Мабила.Маркет»

1.

Про проект · Зворотній зв`язок · Експорт новин · Архів новин · Підписка на новини · Правова інформація

Русскоязычная версия |  Україномовна версія 

© «Мабіла», 2006—2011.
Усі права захищено.

bigmir)net TOP 100