Мабіла Мабіла.Маркет Мабіла.Медіа Мабіла.Форум Мабіла.Софт Мабіла.Енциклопедія Мабіла.MMS Мабіла.Пошта
Мабіла.Медіа
Четвер, 20 січня 2022 Русскоязычная версия |  Україномовна версія 

Мабіла.Медіа / Статті / Аналітика / Мобільний зв'язок в Україні. Підсумки діяльності операторів за лютий

Новини


Статті


Програмне забезпечення
Дослідження
Техноманія
Цифрові фото-відеокамери
Аналітика
Репортажі
VIP-інтерв'ю
Колонка редактора

Огляди


Експорт
RSS
Підписка на новини
Підписка на новини
Add to Google
Квітень, 2008 р.
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
  01 02 03 04 05 06
07 08 09 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Мобільний зв'язок в Україні. Підсумки діяльності операторів за лютий

Этот материал на русском языке
Коментарі 01.04.2008

Вже другий місяць поспіль знижується загальна кількість активних SIM-карт в Україні. Слідом за піком зимових підключень починається весняний період списань «мертвих душ». Що ж очікує Україну в найближчому майбутньому, ми попросили прокоментувати експертів мобільного ринку. Подробиці далі.

Починаючи з нового року загальна кількість активних користувачів мобільного зв'язку, скоротилася майже на півмільйона. Або, якщо дивитися в процентному співвідношенні, то цифра стала меншою рівно на 1%. Здавалася б, усього одна сота, а для всієї України це становить півмільйона чоловік — це навіть більше ніж загальна кількість всіх CDMA-абонентів нашої держави. Рівень проникнення, або як його ще називають «пенетрація», так і не досягнувши відмітки в 120%, почав поступово знижуватися. Нагадаємо, що в передноворічний період максимальний показник пенетраціїї зупинився на рівні 119,8%. З огляду на те, що, згідно з даними «Держкомстату», в Україні проживає 46,4 мільйони чоловік, то нескладно підрахувати загальну кількість активних SIM-карт, вона склала 55,12 млн. штук.

До речі, у лютневому звіті двох найбільших консалтингових агентств, iKS-consalting й Advanced Communications & Media, спостерігається різниця в показниках. Так, за даними iKS-consalting, на 29 лютого в Україні налічувалося 55,12 млн. активних SIM-карт, а за даними AC&M — 55,18 млн. Різниця ніби й неістотна, але досить показова. Як і колись, ми віддаємо перевагу даним iKS-consalting і подальший звіт будемо подавати, ґрунтуючись на них.

Отже, переходимо до цифр:

Виходячи із наведеної таблиці, залишається зробити висновок, що найбільші GSM-оператори починають поступово списувати неактивні SIM-карти. Так за минулий місяць в «Київстару» різниця між активованими й списаними картками склала 161 тисячу на користь списаних. В «МТС-Україна» ситуація аналогічна, тільки от масштаб цифр ще більш істотний, перевага списаних номерів склала 244 тис. шт.

Після переходу на нову систему підрахунку абонентів і великих списань, Beeline знову показав позитивну статистику. Так за останній місяць зими його абонентська база збільшилася майже на 0,5%. Після зимової сплячки, «бджоли» знову почали збільшувати свій рій. Зате life:), не знижуючи обертів, продовжує активними темпами набирати до своїх лав нових абонентів. Ще трохи, і власників SIM-карти зі смайликом буде вже 10 мільйонів.

Якщо дивитися на кількісні показники, то найвищий приріст абонентської бази в CDMA-оператора «Телесистеми України», що надає послуги мобільного зв'язку під брендом PEOPLEnet. Однак настільки високий результат отриманий не завдяки підключенням нових абонентів, а шляхом об'єднання в підрахунках баз цієї компанії й оператора CST Invest. Чисте ж підключення PEOPLEnet склало трохи менше шести тисяч абонентів.

До речі, на сьогодні PEOPLEnet має найбільшу абонентську базу серед CDMA-операторів, однак протриває це не довго, адже вже незабаром повинні закінчитися всі формальності із придбанням компанією ITC оператора «Велтон.Телеком». Тоді завдяки об'єднанню двох великих гравців CDMA-ринку, з'явиться новий сильний гравець, здатний затьмарити успіхи як PEOPLEnet, так і національного «Інтертелекому».

Щоб довідатися про те, що думають про нинішній стан речей у самих компаніях, ми задали запитання представникам українських мобільних операторів:

Оксана Рудюк — начальник департаменту зовнішніх і корпоративних зв'язків life:)

mabila_small.jpgЯким Ви бачите подальший ріст абонентських баз операторів мобільного зв'язку в Україні?

ORudyuk.jpgМи очікуємо, що цього року оператори й далі будуть зосереджуватися на залученні абонентів, і ринок буде рости. Ми пов'язуємо цей факт із тим, що реальне проникнення мобільного зв'язку на ринку, за нашими оцінками, не перевищує 70%—80%.

Крім того, ми очікуємо, що оператори будуть докладати більше зусиль для збереження абонентів, буде більше інвестицій у програми лояльності й утримання абонентів.

mabila_small.jpgЯка Ваша думка щодо розвитку стандартів CDMA й UMTS?

Ми вважаємо стандарт UMTS більш перспективним й очікуємо, що після видачі ліцензій, що, як ми сподіваємося, відбудеться до кінця року, він буде активно розвиватися в Україні. Ми зацікавлені в розвитку UMTS і вважаємо, що Україні треба відразу ж імплементувати технологію HSDPA, яка вважається технологією покоління 3,5G.

mabila_small.jpgЧого варто очікувати українцям від операторів у найближчому майбутньому?

Оператори будуть пропонувати більше сегментованих рішень. Буде більше інноваційних додаткових сервісів, особливо з урахуванням перспективи розвитку зв'язку третього покоління. Також ми очікуємо розвитку програм лояльності й напрямків конвергентних рішень.


Антон Володькін — директор з маркетингу Beeline

mabila_small.jpgЯким Ви бачите подальший ріст абонентських баз операторів мобільного зв'язку в Україні?

Volodkin.jpgНезважаючи на високе проникнення мобільного зв'язку (за даними iKS consulting на 29 лютого 2008 року — 118,8%), у реальності ми маємо справу з меншими цифрами. Показник у 80—85% здається нам більш реальним для нинішньої ситуації. При цьому для мобільного зв'язку реальна межа перебуває на рівні 90%. Абоненти, що залишилися, — нецільова аудиторія, яка не користується мобільним зв'язком.

Оператори можуть розраховувати на 2—3% нових підключень цього року, що становить 1—1,5 млн. чоловік. А інші продажі сім-карт — це ті абоненти, які переходять від одного оператора до іншого в результаті маркетингових акцій.

Цього року оператори сконцентрують свою увагу саме на таких абонентах шляхом введення нових пропозицій, а також посилиться вплив на лояльних абонентів, на утримання користувачів. Для провідних операторів зберігати старих абонентів тепер вигідніше, ніж залучати нових. У той же час для операторів з меншою часткою ринку питання росту активної абонентської бази буде все ще на першому місці. Тому, швидше за все, такі оператори будуть пропонувати більш привабливі тарифи.

mabila_small.jpgЯка Ваша думка щодо розвитку стандартів CDMA й UMTS?

Як визначальний фактор для розвитку мобільного зв'язку в нашій країні, стандарт GSM (2G), звичайно ж, буде переважати серед абонентів (оскільки більшість наших абонентів користуються GSM-зв'язком, та й парк терміналів у десятки й сотні разів більший, ніж аналогічний в CDMA-стандарті). Однак нові формати зв'язку також будуть користуватися попитом.

CDMA — скоріше для передачі даних, ніж для голосу: як вирішення питання «останньої милі» (коли в певний пункт не можна дотягти кабель), а також як реальне джерело оптимізації витрат (досить конкурентні ціни на трафік).

Найбільш невизначені найближчі перспективи 3G, тобто, UMTS, у якому зараз на ринку України працює поки один оператор. Навіть у Європі немає чіткої бізнес-моделі цього формату, ріст споживання послуг поступовий, не вибуховий, використання можливостей стандарту — спеціалізоване. Як видно, того ж можна чекати й в Україні.

Йоав Ріс — директор з маркетингу PEOPLEnet

mabila_small.jpgЯким Ви бачите подальший ріст абонентських баз операторів мобільного зв'язку в Україні?

Roth_MD.jpgПомітна тенденція до істотного уповільнення абонентських баз операторів, які надають голосові послуги в стандарті GSM. Це не дивно — ринок наситився послугами голосового зв'язку, а «війна тарифів» уже не приносить видимих результатів. Споживачі хочуть більшого, ніж просто дешевий голосовий зв'язок- мобільний телефон тепер став не тільки пристроєм голосового зв'язку, але й «вікном у світ». Нажаль, не через кожен телефон можна переглядати онлайн-новини, перевіряти пошту, завантажувати музику й файли великого об’єму — це можливо тільки за допомогою телефонів, що працюють у мережах нового покоління, використовуючи швидкісний мобільний Інтернет. Оператори, що працюють у стандарті GSM, зіштовхнулися із проблемою обмеження швидкості доступу до світової мережі, тому не можуть надати такі необхідні послуги високої якості. З іншого боку, оператори, що надають послуги 3G, спостерігають щоденний приріст клієнтської бази. PEOPLEnet за останні три місяці подвоїв базу користувачів і це ще не межа.

mabila_small.jpgЯка Ваша думка щодо розвитку стандартів CDMA й UMTS? Чого варто очікувати українцям від операторів у найближчому майбутньому?

На ринку кілька операторів, що працюють у стандарті CDMA і тільки один, що працює в стандарті UMTS — такі кількісні показники залежать, швидше за все, від регуляторних рішень влади, а не від бажання самих операторів. Мова йде про стандарт GSM, який свій еволюційний розвиток має саме в напрямку UMTS. Реалізувати свою можливість розвитку GSM-оператори поки не можуть, адже для надання послуг зв'язку нового покоління в стандарті UMTS необхідно мати відповідну ліцензію. Більшість українських операторів заявки на одержання цього документа вже подали, але остаточного рішення влади поки немає. Поки що ми можемо спостерігати за розвитком тільки одного UMTS-оператора, але робити якісь висновки поки рано — пройшло занадто мало часу.
CDMA-оператори, яким не потрібна ліцензія на надання послуг зв'язку нового покоління, активно будують свої 3G-мережі й роблять ставку не стільки на голосові послуги, скільки на швидкісний доступ до Інтернету. Поки що ми можемо відзначити, що все більше користувачів іде від GSM-операторів у CDMA-мережі. Тільки база PEOPLEnet за останні три місяці подвоїлася — а це серйозний показник споживчих переваг.

Вікторія Рубан — начальник відділу зі зв'язків із громадськістю «МТС-Україна»

mabila_small.jpgЯким Ви бачите подальший ріст абонентських баз операторів мобільного зв'язку в Україні?

Ruban_Viktoria_mts.jpgПроникнення мобільного зв'язку в Україні було на рівні близько 120% на кінець минулого року. Тобто зрозуміло, що вибухового росту, який ми бачили на ринку в 2005-2006 роках, вже не буде. Однак ми вважаємо, що в найближчі два роки на ринку можливий подальший ріст проникнення. За нашими оцінками, рівень проникнення складе близько 130% в 2008 році й близько 136% в 2009 році. Таким чином, до 2010 року реальне проникнення складе 70—75%, і неохопленими залишаться тільки кілька сегментів населення, наприклад, маленькі діти. За нашими оцінками, основний ріст на ринку мобільного зв'язку буде можливий за рахунок росту споживання голосових і додаткових послуг. Всі існуючі й заплановані тарифні пропозиції «МТС-Україна» націлені на те, щоб стимулювати абонентів говорити більше й довше й зробити мобільний телефон ще більш звичним.

mabila_small.jpgЯка Ваша думка щодо розвитку стандартів CDMA й UMTS?

«МТС-Україна» розвиває стандарт CDMA з метою надавати своїм абонентам швидкісний бездротовий доступ до Інтернету. На сьогодні наша послуга «МТС-Коннект» дозволяє здійснювати бездротову передачу даних на найвищій швидкості на українському ринку (до 3,1 Мб/с), що, по суті, є швидкістю 3-го покоління.

Цього року ми плануємо значно розширити покриття й розпочати надавати послугу у всіх обласних центрах і на основних курортах у Карпатах та в Криму.
Що стосується стандарту UMTS, то поки в Україні існує ситуація невизначеності з додатковими ліцензіями. Ми, звичайно, зацікавлені в ліцензії на розвиток стандарту UMTS й, у випадку її одержання, готові збільшити капітальні витрати. Хочу підкреслити, що «МТС-Україна» — вже сьогодні є найбільшим інвестором у телекомунікаційному секторі. Тільки за останні два роки інвестиції в розвиток мережі склали близько $1 млрд.

Джерело: Мабіла
Автор: Сергей Колосков
Коментарі
TaRaSyk 06.04.2008 20:31

Думаю МТС-Україна пішла неправильним шляхом, тому що розвивати CDMA це не малі витрати, а потім ще UMTS розвивати, на мою думку це не логічно ! краще як Київстар почикати на UMTS-ліцензії. На моє переконання МТС-Україна не впевнена в отриманні UMTS-ліцензії тому розвиває CDMA.


Ви хочете залишити коментар?
Тільки зареєстровані й авторизовані користувачі можуть залишати коментарі
Зареєструйте «Мабіла.Паспорт» або авторизуйтесь, якщо Ви вже зареєстровані.
Этот материал на русском языке Підписатися RSS
Якщо у вас є зауваження, доповнення, побажання, або ви виявили неточність у цьому матеріалі — повідомте редакцію.
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Пошук
 

Останні новини

Актуальні теми

Мабила.Маркет.Рейтинг

Рейтинг мобильных телефонов по версии торговой системы «Мабила.Маркет»

1.

Про проект · Зворотній зв`язок · Експорт новин · Архів новин · Підписка на новини · Правова інформація

Русскоязычная версия |  Україномовна версія 

© «Мабіла», 2006—2011.
Усі права захищено.

bigmir)net TOP 100